onsdag 6 juli 2011

Min lodjursbild



Under kursen fick vi följa med Terje på en bilsafari ut i skogen, lodjursmarkerna. När jag tittade igenom mina bilder från kvällen dök det upp, lodjuret. Hjärtat tog ett skutt och jag zoomade in bilden. Där satt den och tittade på mig.
Ser du den? Till vänster mellan stammarna. Mot det mörka trädet. (Jag har förstorat bilden men den är lågupplöst så därför blir den suddig)
Fast jag hade mina misstankar om att allt inte stod rätt till så jag lät Terje titta på bilden. Han såg också förvånad ut och sedan zoomade vi in på hans dator. Numera kan jag inte kalla mig lodjursfotograf längre. Det var en mycket kort stund av lycka. :-)

Mullsjöskogarna 29 juni 2011

8 kommentarer:

Kristina Eriksson sa...

Men det var en fin kväll. Ungefär som att stå framför ett lotterihjul - kunde blivit massor av djur fotograferade. Fin bild och nog kan man få tro att det är ett lodjur ...

james sa...

Jag har zoomat in så gott det går och nog ser det ut som någon form av djuransikte. Kan det vara en räv? Spännande.
/James

Gert Olsson sa...

Verkar bara vara Terje som har sådan tumme med lodjuren. Bra nära i alla fall:-)

Anonym sa...

Klart det är ett Lodjur! Den som säger något annat är bara avundsjuk. :)
Skulle du mot förmodan få någon som inte håller med dig så är det bara att hänvisa till den konstnärliga ådran i dig, och säga att den personen inte är mottaglig för denna avancerade fotografiska konst. :)

Vänligen Mats

Jan-Olov Wogenius tel. 0706-476346 sa...

Kortvarig lycka är oxå lycka!Nästa gång sitter han där!

Anonym sa...

Du... jag hade samma upplevesle med två stockar som låg omlott i höggräset. Jag ropade Stopp! och chauffören stannade snällt och vänligt - eller, tja... det var tur alla satt bältade. Med lätt darrande hand och något förhöjd puls fotograferade jag två diffusa stockar : ))) Men kul var det - i all fall ett tag ; )

Anonym sa...

Tack för alla kommentarer! Tyvärr är det inte något djur utan en välformad buske. Skulle gärna velat ha det till något mer levande men kanske en annan gång...
/Birgitta

Anonym sa...

Vilken pulshöjare! Bättre lycka nästa gång :))
/Rikard