lördag 14 augusti 2010

Slutuppgift

I går eftermiddag kom jag hem från fotokursen. Det är jobbigt att vara på kurs, man blir ganska trött. Som tur var så räckte det med en natts sömn för att hämta sig igen.
Sista dagen ägnades åt bland annat visning av allas slutuppgifter. 5 bilder på valfritt tema. Enda kravet var att det skulle vara något man inte normalt fotograferar så mycket Jag valde "Kreativa tekniker" och bilderna nedan.
Tydligen brukar man rösta på bilderna och så även den här gången. Vi gav 3, 2 resp 1 poäng till de serier vi gillade bäst. Min förvåning var stor när min serie vann! Så glad jag blev över den äran och T-shirten.
Jag vill passa på och tacka läraren Jan Pedersen och alla deltagarna på kursen för en trevlig vecka med många nya kunskaper och en hel del skratt.






3 kommentarer:

james sa...

Grattis till vinsten! Min favorit är den "dimmiga". Du kunde väl kommit på besök när du nu var nästgårds.
/James

Birgitta sa...

Tack James! Funderade på att jag skulle ringt men tiden bara sprang iväg. Du vet ju hur det är på kurser och på denna fanns ingen egentid. Skulle gärna ta en fotohelgdag i Skåne någon gång i höst. Kan det vara något?
/Birgitta

Gert Olsson sa...

Grattis! Gillar bilden med den gående personen på stranden. Blir liksom en ödslig känsla som förstärks av den mörka busken. Sedan är den ljusa dimbilden raka motsatsen - en glad och positiv och ljus bild i ett pastoralt landskap. Gillar också den sista med alla bubblorna.