tisdag 17 augusti 2010

Mörkrädd


Det var ju inte så att jag trodde att det bodde monster under sängen när jag var liten. Däremot var jag nog ganska så rädd när jag skulle gå ut själv i mörkret även om det bara var till torrdasset vid stugan. Det kunde ju finnas något farligt där ute.
Nu för tiden går jag ju självvalt ut i mörkret för att fotografera och letar alltid efter tecken på troll och liknande där ute. Inte för att det behöver betyda att jag tror på troll och knytt. Ska jag vara riktigt ärlig så gillar jag nog fortfarande inte att vara ensam ute i mörkret.
Men, man kan nästan alltid hitta något spännande där ute. Stora ögon som följer en eller en gestalt som sveper förbi i mörkret.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Skräm inte upp oss små barn nu, Birgitta! :)
/Tomas

Birgitta sa...

Bara lugn Tomas. De är inte farliga om man tittar på dem genom ett objektiv!
/Birgitta