måndag 30 augusti 2010

Färglös slända


På onsdag börjar jobbet. Slut på den sköna ledigheten för den här gången. Det kändes avkopplande att sitta en stund vid sländedammen igen på morgonen. Inte många sländor kvar nu och det blåste en hel del. Solen var uppe och gav en del fina motljusbilder som jag inte hunnit ta hand om ännu. Här är en annan av dagens bilder. Trodde nog aldrig att jag skulle lägga upp en svartvit bild av en slända men det känns helt ok! Terjes råd på kursen har nog gått in hos mig nu. Han föreslog att jag skulle använda svartvitt mer eftersom jag ändå har avskalade färgskalor i mina bilder. Jag har stretat emot men kör med båda varianterna nu. De passar ju för olika bilder. Men, lagom är bäst!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det gäller att känna sig sakta för men jag tycker den här bilden känns helt rätt i svartvitt. Däremot hade den säkerligen varit fin i färg också det är man själv som ska vara nöjd med bilden som man ska visa upp tycker jag. -Bra jobbat!
Morgan

james sa...

Helt perfekt i svartvitt. En verkligt fin bild.
/James

Birgitta sa...

Tack båda! Det är fantastiskt så man kan ändra sin egen åsikt om svartvitt. Tidigare var jag inte alls inne på det men nu är det kul!
/Birgitta

Gert Olsson sa...

Svartvitt ger ju en helt annan känsla i bilden. Tycker det passar bra här. Gillar kompositionen med speglingen i vattnet. De ljusa vingarna blir en härlig kontrast till det mörka vattnet.