torsdag 12 augusti 2010

Badpojken


En kommentar från Niklas gjorde mig uppmärksam på att jag inte berättat vad det är för fotokurs jag går. Det är en enveckaskurs i Digitalt naturfoto på Fridhems folkhögskola i Svalöv i Skåne för naturfotograf Jan Pedersen. Tyngdpunkten är Photoshop men som jag skrivit är det även fotoutflykter. Kursen är egentligen steg 3-4 vilket gör att jag som inte gått steg 1 och 2 saknar en del förkunskaper som jag får ta igen men har annat med mig som vi också går igenom. Nyttig kurs!
I går lade jag inte ut min visningsbild på Rörelse-temat men här kommer den. Killen var snäll och hoppade i vattnet för mig två gånger så jag fick min bild. Det är kul att göra annat än man vanligtvis gör. Jag har väldigt sällan människor i mina bilder men övar på det. Dessutom har jag haft en del bilder med oreda på. Det är också lite ovanligt för att vara bilder från mig men nog vanligare än bilder på människor.
I morgon eftermiddag är kursen slut och dessförinnan ska vi presentera en portfolio med 5 bilder. Det lär bli nattarbete i natt...

Inga kommentarer: