måndag 23 augusti 2010

Elavbrott


Trots allt regnande förra veckan kände jag att jag behövde komma ut. På med regnstället och kameran med. En hackspett kom flygande mellan träden och satte sig i en elstolpe. Perfekt, om det inte varit för alla "lösa kablar", tänkte jag. Det var först när jag ställde mig i en tall för att få lite förgrund som jag såg den, bilden, och dramatiken i situationen. Tallbarren bidrog. Så trots regnet blev det (med svartvitkonvertering) riktigt bra tycker jag. Jag fick en föreläsning om vad de "lösa kablarna" är för någor av min far men det gör ju inte bilden sämre. Däremot vet jag fortfarande inte vad det är för hackspett men det vet kanske någon av er som ser detta?

Tillägg: Den här bilden blev en av veckans Bubblare på tävlingen Veckans bild på Terjes blogg Kul!

5 kommentarer:

Mats Andersson sa...

Wow - vilken bild! Annorlunda och snyggt. Härlig känsla!!!

GRATTIS!!!

Birgitta sa...

Tack Mats för berömmet!
Grattis till din seger!
/Birgitta

Anonym sa...

Grattis till bubblaren - det är du och bilden helt klart värd! Vi ses!

Myran sa...

Grattis Birgitta!! Den var riktigt skön den här:))

Birgitta sa...

Tack båda Marie!
Välkommen hit Marie G. Såg att du lagt till mig i din blogglista. Jag tackar!
/Birgitta