fredag 3 november 2017

Med tält och kamera i Namibia



Vilket äventyr vi har varit på! Vi kom hem i går efter drygt en månad med tält, fyrhjulsdriven bil och kamera i Namibia. En resa helt på egen hand från början till slut. Totalt har vi kört ca 500 mil och upplevt massor. Det har varit utmanande, intressant, spännande, utvecklande och helt underbart. Ännu har jag inte landat här hemma och ännu mindre laddat in alla de tusentals bilder jag tagit. Det får bli allt eftersom.
Upplevelserna har varit så enormt många. Som skrämmande tur med safaribil ner till botten på världens näst största canyon, Fish river canyon. (Tur vi inte behövde köra där själva och att jag fotograferade för fullt för annars hade jag nog varit tvungen att blunda under delar av färden!) Vandring och foto bland sanddynerna och de döda träden i Sossusvlei. Dit hade jag längtat väldigt länge. En hel vecka i den jättelika nationalparken Etosha med mängder av olika djur. Känslan av att inte kunnat somna pga grodornas kväkande vid en flod och att väckas vid fyratiden av lejonens rytande helt nära tältet tidigt en annan morgon. Egentligen är resan helt obeskrivlig och så fylld av upplevelser att jag i natt fortfarande trodde att jag var kvar i Afrika och låg i tältet.
Givetvis kommer jag att återkomma med mer bilder från resan allt eftersom. Just nu kan jag i alla fall visa upp ett par zebror som en tidig morgon njöt av vattnet vid ett vattenhål i Etosha.

Inga kommentarer: