fredag 20 januari 2012

Veckoslut



Emellanåt kan jag fundera över språkets utveckling. Jag antar att det är ett tecken på att man blir äldre.
Just ordet veckoslut har jag ofta undrat över. Veckan skulle alltså bestå av fyra dagar och sedan ett slut på tre dagar? Eller kanske i stället uttryckt som en början på två dagar, två mitt-i-veckan-dagar och ett veckoslut på tre dagar? Snacka om onödigt funderande.
För att inte tala om reklamens genomslagskraft och allt tal om fredagsmys som nu verkar liktydigt med chips framför TV. Undrar vad det kommer att göra åt vår folkhälsa? Fast det där med TV-middagar har vi ju hört förr så allt kommer ju tillbaka fast i lite olika skepnader.
Nåja, nu är det i alla fall fredag och jag hoppas på ett långt veckoslut med chans till lite fotograferande igen.

Åsa 14 jan 2012

1 kommentar:

Morgan sa...

Kanske är det i veckoslutet som det är nedförsbacken till helgen börjar!?
Trevlig helg!
Morgan