lördag 21 januari 2012

Äntligen snö?



Nu kom det äntligen en hel del snö men med en stor portion vind och regn också. Bara några mil norrut så lade sig snön snyggt på träden och bildade ett fint grafiskt landskap. Jag satt i bilen och tänkte att jag skulle gå ut direkt med kameran när jag kom hem. Sedan inser jag att det är skillnad på kustklimat vid havet och kustklimat en kilometer in. Inte låg snön fint på träden här ute så det blev ingen promenad. Jag får nöja mig med en bild i snö från nyårshelgen. Lite i samma stil som den jag hade tänkt ta i dag fast även den här utan snön på stammarna och utan fallande snö. Det blir sällan som man tänkt sig...

1 kommentar:

Hilda R.B sa...

Stilistisk og flott!
Her har det kommet en centimeter snø. Jippi!
Håper du får noe snø i helga.
Klem fra Hilda