söndag 29 januari 2012

Sandmönster



Kungsbacka Film- och fotoklubb håller på med en bok som ska innehålla en bild (som tagits i kommunen) varje dag under året. Två fotografer fotograferar samma dag och sedan väljer en jury ut en bild. I dag var jag en av fotograferna.
Det var skönt att "bli tvungen" att gå ut en promenad. Solen var uppe men det var molnigt och disigt så det blev en blek vintersolsdag. Promenaden blev utefter stranden, längre kom jag inte.
Bilderna jag skickade in väntar jag med att visa till dess urvalet skett. Däremot fastnade jag givetvis vid även andra motiv. Som sandens frusna mönster vid havsstranden.

4 kommentarer:

Kristina Eriksson sa...

Det är roligt med den där boken och det tvingar en ut med kameran - den blir nästan som en hund....
Hoppas du sände in en sån här fin bild! Vi behöver mera natur- och makrobilder så det inte bara blir bilder på folk.
Há dé! som barna säger till mig häruppe..

Birgitta sa...

Vackert och rofyllt!

Birgiyy sa...

Vackert och rofyllt!

Jan-Olov Wogenius tel. 0706-476346 sa...

Enkelt,men mycket vackert!