söndag 1 januari 2012

Min favoritbild från 2011



Det är inte lätt att välja ut en bild som för mig symboliserar mitt fotoår 2011. Den här bilden har jag haft liggande utan att lägga ut och i stort sett varje dag tittat och njutit men aldrig förr visat upp den.
Det är en bild som påminner mig om de fantastiska morgonstunderna vid dammen tillsammans med alla sländorna. Jag har nog aldrig upplevt något liknande tidigare och hoppas att de ögonblicken kommer tillbaka nästa sommar.
Dessutom är det en bild som jag konverterat till svartvitt. För 1,5 år sedan var det en utopi att jag skulle använda mig av svartvitt i någon större utsträckning men nu är jag där. Visserligen överväger bilder med färg men jag kan nu se vad som är min stil även i svartvitt. Kul!

Dammen juli 2011

7 kommentarer:

Anonym sa...

En fin bild med djup. Gott nytt fotoår!
/Martin

Anonym sa...

Härligt sammanfattande bild! Jag önskar dig ett gott nytt fotoår och det ska bli spännande att få se dig och dina nya bilder 2012 : )))

Anonym sa...

Den här bilden är det något magiskt över. Förstår att du har suttit på den ett tag. Gillar din tillbakablick. Lycka till med nya insikter 2012! :)
/Rikard

Gert Olsson sa...

Klockrent, läcker bild och visst är svartvitt kula också!

Gert Olsson sa...

Kul ska det va:-)

Jan-Olov Wogenius tel. 0706-476346 sa...

Riktigt bra bild du fastnat för!gott nytt fotoår.

Fjällripan sa...

En helt fantastisk bild!!