söndag 18 juli 2010

Svartvitt


En del bilder passar faktiskt bra i svartvitt. Terje tyckte på kursen att jag skulle börja använda det mer eftersom mina bilder ofta ligger i dämpade färger. Jag försöker och ibland tycker jag att de faktiskt gör sig bättre i svartvitt. Som den här. Men, jag gillar ändå mer de som ligger i de nästan enfärgade eller svagt färgade skalorna. Kommer nog att fortsätta mest med dem även om det blir mer svartvitt också framöver.


Knuthöjdsmossen, Hällefors 11 juli 2010

2 kommentarer:

cecber sa...

Mycket stämningsfullt! Precis som du gillar jag monokroma bilder, fast i färg :0) Men jag har också experimenterat mer i svartvitt sedan kursen, men jag är nog en färgfotograf!

Birgitta sa...

Egentligen är jag också en färgfotograf men jag testar för fullt med svartvitt för att hitta rätt tillfällen för det också.
/Birgitta