söndag 1 maj 2011

Liljekonvaljerna knoppas!



Nu går det i alla fall för fort med våren! Eftersom temperaturen har sjunkit idag till 14 grader från gårdagens en bra bit över 20 så finns ju risk att knopparna fryser på nätterna. Som de här liljekonvaljknopparna jag hittade i dag.
Annars har jag lagt mycket tid den här helgen på att fixa bilder till en utställning jag förhoppningsvis ska hänga upp i morgon kväll. Ingen vernissage och bilderna ska hänga uppe under hela maj. Berättar mer när jag hängt dem.

Tjolöholm 1 maj 2011

7 kommentarer:

Fjällripan sa...

Så härligt med liljekonvaljer :)
Vilka fina bilder du har här på din blogg...såg också lite olika djur i det forsande vattnet bla en varg :) och bilden med vitsippan och humlan var underbar! Tack för din hälsning hos mej...jag kommer att titta in till dej flera gånger :)

Bengts fotoblogg sa...

Det var tidigt med liljekonvaljer, mycket fina bilder.

Anonym sa...

Åh, så härligt med liljekonvaljer!

Anonym sa...

Nice : ) Det låter spännande med utställning. Jag ser fram mot mer info. Visst går det fort med våren och livet i allmänhet. Det är knappt man hänger med i alla svängar.

Ove Gustafsson sa...

Mycket fin bild ...
Bra komp... etc.
/Ove

Kerstin sa...

Ja, det går verkligen undan nu, jättefin bild på liljekonvaljen! Ser fram emot att få höra mer om din utställning, så spännande!
/Kerstin

Hilda R.B sa...

Nydelig bilde! Kos deg med utstillingen. Ha en god uke til deg.