måndag 30 maj 2011

Arga gubben



Ännu har jag inte hunnit se igenom alla helgens bilder. Det ska bli härligt att göra det i kväll. Några av lördagens bilder tog jag i alla fall hand om eftersom det blev en regnskur på kvällen (tur att det finns sådana också). Troligen kommer det att komma flera makrobilder här på bloggen. Det är nog de som dominerar i skörden.
Det här är en blomma som fanns i mängder på Björkskogsnäs. Den såg ut som en arg gubbe. Jag vet inte vad den heter och undrar också om det kanske är så att kronbladen ramlat av så jag inte hittar den i blomboken? Någon som vet??
I dag ska jag plocka ner min utställning som hängt hos ABF i Kungsbacka en månad. Sedan är det dags att hitta bilder till nästa utställning. Det är en samlingsutställning för fotoklubben på Fyren i Kungsbacka. Undrar vad jag ska ta med dit.

5 kommentarer:

Birgitta sa...

Kristina gav mig svaret. Det är ormrot. Tack för det!
/BIrgitta

Fjällripan sa...

Nä, jag tror inte det är ormrot:) sök på nätet så ser du bilder av den...men jag kan ha fel, kanske finns andra sorter men den jag har i min trädgård och de vilda jag har sett ser annorlunda ut...
Bladen på din ser ju nästan ut som skogsstjärna men blomman fattas ju...Mystisk växt...
Men fin bild av den!! :)

Kristina Eriksson sa...

Och det var dessutom fel! Växten heter Ormbär och inget annat. Ormrot som jag felaktigt skrivit är en liten vit korvaktig växt man oftast hittar i norrland

Gert Olsson sa...

Visst är det ormbär. Den kommer att producera ett litet bär där blomman satt. Giftigt - så ät inte upp det! Gillar bilden. Fint ljus.

Niklas sa...

Riktigt "in your face", tycker om denna bild. Känns taggig och utmanande.

/Niklas