onsdag 11 november 2009

City nightwalk




Försökte mig på en tur till poolen utanför dörren. Trots mörkt tygstycke över hela ansiktet stod jag bara ut i 30 minuter innan jag retirerade in igen. Suck. Bara att inse att rött öga inte passar i solen. Som tur är så blev det mulet på eftermiddagen. Låter ju inte klokt att tycka så när man är på solsemester! Vi tog oss i alla fall ut hit till ett wificafé med mig bakom stora solglasögon och stor (nyinköpt) slokhatt med ogenomträngligt brätte. Måste se kul ut men det funkar! Som tur är så är det barmhärtigt mörkt (och bra ljus för dataskärmarna) inne i caféet.


Om man inte kan gå ut så kan man ta in naturen för fotograferande. Norpade en vit hibiscus ute i planteringen vid vår altan och har kört fotosession med den. Kan bli någon bra bild, lägger kanske ut nåt när jag kollat kameran. Spanade dessutom in ett halvvisset banan ("träd")blad som hänger i skuggan. Hoppas ingen städar bort det i eftermiddag... Låter jag desperat? Nej då, jag har semester!




Dagens bild är från min kvällspromenad igår. Det är inte bara i skogen man kan se figurer som inte andra ser. Dessutom är ljuset annorlunda på nattpromenad även om alla som passerade mig försökte se varför jag fotade en vanlig gata i stan.

Inga kommentarer: