måndag 25 april 2016

Samlar på upplevelser



Ju äldre jag blir desto mer inser jag att livet är summan av alla våra upplevelser. Så jag samlar på upplevelser. Speciellt de positiva upplevelserna. Som morgonens tur till Knuthöjdsmossen i minusgrader, frost, lite dimma och fin soluppgång. Sista turen innan jag styr bilen hemåt igen. Det var härligt!
I dag var jag inte ensam, fyra andra personer hade hittat ut på mossen. Ett par från Danmark fick jag en trevlig pratstund med. Även om jag föredrar ensamma morgnar därute så är sådana här möten också väldigt angenäma.
Dagens bild tog jag i morse. Den är kraftigt beskuren och jag har lagt på en ganska kraftig vinjettering. Det är något jag emellanåt börjat acceptera i vissa bilder även om jag brukar ha mer ludd än i denna bild. En rolig detalj i bilden är ljusspeglingen på smålommens huvud från ringarna på vattnet. Blir nästan som en synvilla.

1 kommentar:

Hans-Ove sa...

Lite avundsjuk blir jag allt på alla dina besök på mossen. En underbar plats som jag gärna återvänder till igen. Lite långt att köra bara, annars..