torsdag 24 september 2020

Ett nytt uppdrag till


Nu när Covid-19 ställer till det så är jag glad att ha fått förfrågan om ett annorlunda uppdrag. Jag kan nu kalla mig lärare på Moderskeppet! (se www.moderskeppet.se)

I förrgår släpptes min första kurs, Resefoto med mobilen. Den har jag jobbat med under vintern och sista inspelningen var i juni. Så mycket nytt jag fått lära mig! Manusskrivande som krävde en hel del jobb bland annat för att få ner längden på de olika avsnitten! Arbete i ljudstudio med efterföljande redigering och bildinläggning i programmet. Sedan att "tvingas" stå framför kameran i stället för bakom. Har aldrig gillat det men det gick ändå bra. 

Nu känns det bara bra att få så mycket positiv feedback. Det är en nybörjarkurs och främst tänkt för den inte så erfarna fotografen som helst har med sig bara sin mobilkamera på bussrundresor. Kanske kan den ge något nytt till andra också.

Detta är första kursen. Jag har lovat minst en till så vi får väl se hur det blir med det 😉 

Inga kommentarer: