onsdag 16 september 2020

Dimmigt


Det har varit ett konstigt år. Inte mycket till jobb pga Covid-19. Ändå har jag inte fotograferat så ofta. Även om jag tycket att jag borde haft hur mycket tid som helst för det harjag ändå inte kommit mig för. De få gånger jag verkligen fotograferat har varit på promenader på mossen. Inspirationen har annars inte funnits där. 

I stället har trädgården fått sig en omgång. Den har nog inte varit så fin på många år. I samband med det har jag ändå dokumenterat förändringarna med mobilen. Så helt utan "bildseende" har jag inte varit.

Nu börjar ändå lusten att fotografera återvända. I går åkte jag till och med hem och hämtade kameran efter att ha sett underbar dimma på Ölmevallaviken. Tyvärr var en hel del av dimman borta när jag kom tillbaka men känslan av att stå där med kameran kändes ändå bra.

1 kommentar:

eli mendez sa...

tienes un bello blog, con fotografías maravillosas y que bueno que regresen las ganas de volver a fotografiar y la incentivación, aunque estemos preocupaos por el COVID a nivel mundial... nada mejor que atraer buenas energías , emociones, sentimientos y en tu caso, que los dejas retratados de manera estupenda , mas aun!! Saludos desde Argentina!!!