fredag 15 juli 2016

Utskälld



Så blev det sol och nästan 30 grader i solen.
Plockade av en hel del vinbär från buskarna i dag. Skatorna har ätit av så mycket så jag kände att om vi skulle få något själva till gelé så fick det bli plockning i dag när solen sken. Tror inte att jag någonsin blivit så utskälld av skatorna när jag plockat. De stod på några meters håll flera gånger och man hörde att de grälade som bara den på mig. När jag lyfte armarna flög de iväg för att återvända efter en stund och fortsätta skälla. Inte konstigt kanske för plötsligt står det en stor varelse i "deras" vinbärsbuskar och länsar alla deras bär. Ha, ha. Men, skrattar bäst som skrattar sist. När jag skrämt dom några gånger hör jag hur de väsnas i de buskar vi har på baksidan. Nästan som om de säger till varandra: "Bäst att passa på innan hon den där kommer hit också." Nåja, de röda jag fick på framsidan räcker utmärkt och de få vita vinbären som fanns på baksidan i år hade jag redan plockat av. Nu får det bli kokning av allt i morgon. Då ska det bli regn så det är lagom arbete en sådan dag.

Hittar ingen bild just nu på skator så det får bli en på smålommen i stället. Fågel som fågel säger jag som icke-fågel-fotograf ;-)

Smålom, Knuthöjdsmossen juni 2016

Inga kommentarer: