måndag 18 juli 2016

Mot lediga tider



Igår plockade jag en hel del körsbär. Ändå syns det inte i trädet som fortfarande dignar med bär, framför allt i toppen. Så det finns allt kvar så det räcker till fåglarna också. Konstigt att de inte upptäckt dom ännu. De senaste dagarna har här flugit stora flockar med trastar. Vilken sort vet jag inte (björkstrastar?) men varken de eller skatorna har jag sett i vårt körsbärsträd. Kommer nog när som helst för att rensa de sista bären.
Oavsett så hinner jag inte göra mer sylt och gelé nu. Det är förhoppningsvis sista dagarna nu med jobb innan jag kan ta lite semesterledigt. Passar bra för om två dagar ska visst sommaren komma tillbaka med sol och värme igen. Hoppas att det fina vädret stannar ett tag. Det ska bli skönt att kunna komma ut lite mer i naturen framöver. Med kameran förstås!

Inga kommentarer: