söndag 1 maj 2016

Utställning på Scandinavian Photo



Äntligen är jag klar med allt inför fotoutställningen "Annorlunda" på Scandinavian Photo i Mölndal. Bilderna utvalda, utskrivna och ramade (och så en canvas som också ska med). Alla papper skrivna och lugnet börjar infinna sig.
Nu är jag ju inte ensam om att ställa ut. Vi är nio fotografer från BioFoto Väst som ska dela på den stora utställningslokalen. Nio olika syn på naturfoto. Dels har vi var sin egen samling som vi väljer helt själva och dels har vi alla varsin bild med temat "Vatten". Ingen av oss vet exakt vad de andra kommer att hänga för bilder. Det får vi se på plats under veckan.
Vernissage blir på lördag den 7 ma kl 11-14. Tyvärr kommer jag inte att kunna vara med och det är jag lite ledsen för. Vi har en sedan länge inplanerad kurs den helgen så det är bara att inse att kloning är inget vi naturfotografer sysslar med. Inte ens om det gäller att vara på två ställen samtidigt :-)
Utställningen hänger till 30 juni så det blir många tillfällen att få se den framöver.
Bilden ovan är en av mina bilder på utställningen. Varifrån den är? Knuthöjdsmossen så klart!

1 kommentar:

Peter sa...

Låter jättespännande och kul.