torsdag 7 augusti 2014

Magisk morgon



Så kom jag äntligen tillbaka. Det var myggfritt, lomfritt (självvalt, hörde dem men sökte inte upp dem) och jag var ensam. Såg en bil på parkeringen men träffade inte på någon då jag tog en annan väg än jag brukar. Det gör stunden ännu mer magisk.
Dimman låg så där lagom över hela mossen och solen sken på molnen men någon gulddimma blev det inte. Däremot blev kombinationen av dimma, moln och stilla vatten helt magiskt. Ännu en ny variant av mossen som jag inte sett innan.

Morgonmossdröm, Knuthöjdsmossen 7 aug 2014

5 kommentarer:

Kerstin Östbring sa...

Jag kan förstå att du njuter där ute på mossen med så vackra morgondimmor. Roligt att det blev lite annorlunda denna gång - och en riktigt läcker bild!
/Kerstin

Jan-Olov Wogenius tel. 0706-476346 sa...

Förstår verkligen känslan med den bild du visar,magiskt!

Anonym sa...

Ja, känslan av att naturen överväldigar en vid sådana här scenerier är nästan plågsamt påtaglig...en underbar bild...fan att det ska va så långt att åka...

Steffe

Anonym sa...

Vacker landskapsbild! Det är inte lätt att få in ett sådant landskap i en kamera, men det har du lyckats med.
/martin

Erik Koffmar sa...

Helt underbar bild från mossen!
Vilket ljus och känsla i bilden, mycket snyggt. Jag förstår att du trivs vid mossen i dessa tider.

Ha en bra helg,
Erik