lördag 21 juli 2012

Jippiii



Det är en speciell dag i dag. Väldigt speciell.

Dels börjar min semester vilket kanske inte är så jättespeciellt.

Något som känns mycket större är att min blogg firar 3-årsjubileum i dag! 3 år då jag varje dag lagt ut minst en bild här! Det känns helt otroligt och helt fantastiskt roligt.
Dessutom har det inte gått en enda dag utan att det varit besökare inne och tittat på bilderna! Sammanlagt över 85 000 besök har det blivit! Tack alla ni som tittar in och dessutom ibland skriver kommentarer! Era besök betyder mycket för det visar för mig att mina  bilder uppskattas också av andra än mig själv.

När jag ser tillbaka på de gångna årens bilder så ser jag att jag utvecklats som fotograf. Det är något som jag inte märker från dag till dag men genom att se tillbaka så här blir det mycket tydligt. En av de största anledningarna till det är just bloggen. Utan den hade jag inte varit ute i naturen med kameran i den utsträckning jag varit. En blogg kräver bilder och det kräver många intressanta turer ut i naturen.

Hur blir det nu då? Ja, jag säger som jag sagt vid de tidigare två födelsedagarna. Jag lovar inget. Blir det en bild om dagen ett år till så blir det men om det kommer att kännas som ett tvång så blir det färre. Bara tiden kan utvisa hur det kommer att se ut. Helt säkert är att jag inte kommer att sluta fotografera.

Dubbelexponering i kameran, Mullsjö, juni 2012

11 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt Birgitta! Grattis till 3 år, många besökare, utveckling och fina bilder!

Anonym sa...

Jättefin bild. Som vanligt, det är det alltid trevligt att titta på dina bilder, så jag hoppas du fortsätter.
Lena Mattsson

Anonym sa...

Härligt!!! Ett stort grattis till dina tre bloggår!!
Kikar in här alltsomoftast och kommer att fortsätta med det!

Steffe

Anonym sa...

GRATTIS !! och återigen med en bild som tilltalar ögat!! / Ann

Fjällripan sa...

En helt underbar bild!! Grattis till 3 år :)

Margareta S sa...

Grattis till de tre åren! Det är en fin kavalkad av bilder du bjudit på under de tre åren. Ha en skön semester!
/Margareta

Kristina Eriksson sa...

Grattis bloggen på din födelsedag! Hoppas du fortsätter visa många bilder till! Ha en fin semester!

SVen Magnusson sa...

Grattis från mig också. Kan inte bedöma din utveckling, men kan tydligt se att du är en spännande och utvecklad fotograf. (Vilket jag i och för sig tyckte redan för två år sedan nr jag först såg dina bilder.)

james sa...

Grattis till treårsjubileet Birgitta! Fortsätter att vara en trogen besökare av din blogg och beundrare av dina bilder.
/James

Birgitta sa...

Tack för alla gratulationer! Det känns kul att så många brukarnåtervända hit.
/Birgitta

Anonym sa...

Hej och Grattis! En mycket lyckad dubbelexponering tycker jag då den vid en första anblick inte är så självklar. Maggan