fredag 13 juli 2012

Hade tänkt gå ut



Jag hade vissa planer på att gå ut tidigt i morse men orkade inte upp. Sedan kom regnet igen med rejäl vind. Det får bli morgon med sländor en annan dag.
I stället visar jag en bild från Mullsjöveckan. Utanför matsalsfönstret kunde man se rakt på ett fågelbo i trädet bredvid. Tror det är björktrastar? Sista dagen ställde jag mig där med kameran. Hann få några bilder innan dagens program startade men tänkte fortsätta vid lunchen. Då hade de redan hoppat ur boet.

Mullsjö 30 juni 2012

6 kommentarer:

james sa...

Visst är det en björktrast. Och en mycket bra bild på en sådan dessutom.
/James

Ann sa...

Mycket bra bild! Gör sig utmärkt i svart-vitt
Vänligen
Ann

Kristina Eriksson sa...

Du börjar bli riktigt proffsig på fågelfoto!

Jan-Olov Wogenius tel. 0706-476346 sa...

Jättefin sv-bild på trastarna!

Anonym sa...

Ah, nu förstår jag vad du menar. Vid lunchtid var det bara en liten unge kvar. Fin bild! Sådär nära kom inte jag...

/Karin

Anonym sa...

Hej Birgitta :)

Björktrastar är fina men bilden som du lyckats tagit är ännu finare med ungarna som visar sin hunger. / Sami