söndag 13 november 2011

När det verkliga blev overkligt



En av mina senaste morgnar på mossen gav några få bilder som fick mig att studsa när jag tog ut dem från minneskortet. Inte för att motivet var annorlunda men färgerna var så klara. Nästan klarare än vad jag upplevde dem i naturen även om den sprakade av höstfärger. Som ett gammalt handkolorerat foto. Annars brukar det vara tvärt om. Bilderna får lite mer murriga färger på skärmen än jag upplevt dem i verkligheten. Jag tror att det är enda gången någonsin där jag dragit ner på mättnaden i LR. Den knappen brukar jag annars över huvud taget röra oerhört sällan .

Knuthöjdsmossen, Hällefors okt 2011
(68013)

4 kommentarer:

Linnéa sa...

Vilken häftig bild. Den ser ut som en målad tavla, helt drömsk...

Jan-Olov Wogenius tel. 0706-476346 sa...

En vacker bild blev det hur som helst.

Maria Olsen sa...

Hej Birgitta!
Håller med Linnea. Det ser verkligen ut som en målad tavla - otroligt vacker bild...men det brukar du ju ha! :-)
/maria

Margareta S sa...

Härligt med naturens skiftningar och spännande att man kan återkomma gång på gång och att det kan bli så olika bilder beroende på ljuset och årstiden. Fin bild.
/Margareta