lördag 26 mars 2011

Jaktbytet



Hemma igen. Det har varit en fantastisk safariresa i Tanzania för dottern och mig! Trots (eller tack vare) att regnen börjat var det mycket djur i rörelse. Vi hade en sådan omåttlig tur att regnet på dagarna kom när vi inte var ute på game-drive. Den turen höll i sig hela veckan! Så mycket djur som vi såg är tydligen enligt guiden väldigt ovanligt. Till exempel 44 lejon och givetvis The big five. Vi i safarigänget bara tackade och tog emot.
Jaktbytet för mig blev många tusentals bilder. Ännu har jag inte hunnit se på dem alla eftersom jag hela veckan varit mer eller mindre däckad i en förkylning och behövt vila mycket mellan alla utflykterna. Men oavsett det har det varit en kanonvecka och ni lär få se fler bilder än den ovan. Den är från Serengeti där några lejon redan tagit två gnuer när vi kom fram till dem och de gav sig senare av efter en tredje. Tyvärr utom synhåll för oss.

Serengeti, Tanzania 21 mars 2011

3 kommentarer:

Hilda R.B sa...

Oi, for et bilde. Den turen da!!! Gleder meg til å få se flere bilder. Ha en god helg.

Kristina Eriksson sa...

Det är en fantastisk upplevelse att komma så nära de stora djuren! Roligt att ni haft en fin resa. Och nu har du ju blivit djurfotograf åxå.Fin bild!

Jan-Olov Wogenius tel. 0706-476346 sa...

Ja,nu förstår jag att du har en del att göra framför datorn.blir nog en hel del häftiga bilder...