fredag 13 januari 2017

Trädgårdens väktare



Vi har ingen egen katt men det finns en hel del katter i grannskapet. Tidigare regerade en grannkatt över vår trädgård och höll alla inkräktare på avstånd. Sedan han dog har jag inte haft koll på vem som är "kung" för tillfället men det förstod jag härom dagen. Vi kom hem från en promenad och såg att en gul katt smög sig runt häcken in på vår gård. Där blev hon plötsligt helt stel, ett starkt väsande hördes och det räckte för att katten skulle tvärvända och hoppa tillbaka ut på vägen och gömma sig bakom mina ben.
I vår rabatt fick vi se en stor, vit katt som jag inte vet att jag sett innan. Uttrycket i ögonen kunde inte misstolkas: Här regerar jag! Det var nästan så jag också tog ett steg tillbaka men fick snabbt fram kameran och tog några bilder. Visst finns den där argt misstänksamma blicken kvar?

Inga kommentarer: