söndag 19 januari 2014

Datortrassel och Gåsevadsholms slott



I går ville inte min Mac plötsligt läsa av min externa hårddisk med bilderna. Som tur var så hade jag en backup men inte med de sista bilderna. Senare på dagen så provade jag den på min gamla PC-laptop  och då plötsligt läste den av den så bilderna finns där. Som tur var så har jag formaterat alla externa diskar för både Mac och PC så nu ska jag inhandla en ny och lägga över allt. Visst är det tur att vi har datorer men så mycket jobb det blir emellanåt

Bilden är från gårdagens promenad vid Gåsevadsholms slott i Fjärås. Lite snö har kommit här nere men det blåste rejält i går och på väg hem började det snöa igen. Emellanåt driver snön ihop rejält på vägarna här i blåsten och så var det nu också men sedan är det helt bart på de delar som inte går öppet över åkrar och ängar.

Inga kommentarer: