fredag 19 augusti 2011

Strandpojkar



När jag flyttade till västkusten lärde jag mig att dessa blommor heter strandpojkar. Numera vet jag att de egentligen heter Trift. Inte ett lika fint namn tycker jag så jag fortsätter att kalla dem strandpojkar.
Bilden kom till i förrgår vid min regnpromenad vid havet. Lavarna på hällarna är så dekorativa. Igår var det soligt men kameran kom inte till användning ändå. Så det kan bli ibland. I dag regnar det igen men det får nog bli en promenad ändå.

Åsa 18 aug 2011

6 kommentarer:

Kristina Eriksson sa...

Dom är så fina både på bilden här o i verkligheten och blommar så länge.. Förstår att du är på bättringsvägen som tar dig ända ner till "sjön". Roligt!

Kerstin sa...

Det var ett roligt namn, strandpojkar, det har jag aldrig hört! Fin bild med vacker lava i förgrunden!
/Kerstin

Hilda R.B sa...

Ja de er nydelige. De er nesten avblomsteret hos oss. Nydelig bilde.

Cecilia Bergman sa...

Aha, det är detta som är trift! Tack för det :0) Strandpojkar har jag aldrig hört talas om dock...

Jan-Olov Wogenius tel. 0706-476346 sa...

Jättefin bild med spännande förgrund och strandpojkarna som huvudmotiv!

Birgitta sa...

Tack alla! Ja strandpojkar verkar de kallas här och där här i väst. De finns fortfarande kvar även om de stora mängder man ser i början av sommaren inte syns till nu.
/Birgitta