lördag 15 maj 2010

Gästfotograf: Jan


För första gången ska jag lägga in en bild av en annan fotograf här på bloggen. Det är min far, Jan, som för drygt ett halvår sedan gick och köpte sig en systemkamera. Utan att rådfråga mig så köpte han en Canon! Numera vet han att det är ett "svårt brott" med tanke på hur många Nikon som finns runt honom i vår familj. Om inte annat så kan han ju inte låna de mer spännande objektiven av oss andra. På fotomässan i Göteborg letade han efter en liten kompaktkamera för fickan också och nu blev det en Nikon så han är tagen till nåder igen ;-)

Däremot har pappa egentligen aldrig visat upp sina bilder utanför släkten förut så nu är det dags att ändra på det. Den här solnedgången från Bergslagen tog han 7 maj 2010. Jag tycker att han lyckats väldigt väl med den. Vad tycker ni?

5 kommentarer:

Mats Andersson sa...

Fantastiskt vackert. Hälsa!

/Mats

Magnutti sa...

Jättefin bild!.
Lite hälsosamt "släktgäbb" kan nu initieras även hos er alltså.
Skall bli skoj att följa.......
//MagnusJ

Birgitta sa...

Tack för att ni kommenterade! Pappa blev väldigt glad över det (och att de var positiva, han växte flera centimeter!). Vi får se om han kommer igång mer med fotograferandet nu.
/Birgitta

Linnéa sa...

Wow, morfar! Nu vet jag vart mamma har ärvt sitt fotoöga ifrån!

Birgitta sa...

Han hälsar och tackar!
/Birgitta