söndag 30 augusti 2009

Min första rådjursbild




Igår kväll kl 20.30 ringde telefonen. Det var grannarna som tipsade om att rådjuren var tillbaka i deras trädgård. Jag har ju letat efter dem de senaste veckorna. Hela familjen rådjur var på plats: mor, far och två ungar. I hastigheten gav jag mig iväg utan stativet. Eftersom det var mörkt blev det att skruva upp ISO och hoppas på det bästa med telezoomen. Inte så bra ur skärpesynpunkt. Inte många bilder blev skarpa men fick några sådär och några roliga fartbilder i oskärpa när kiden tränade löpning på gräsmattan.


Det kid som är ovan på bilden var nog det enda av djuren som var oroad av att jag var där. Det höll hela tiden koll på mig men vågade leka efter en stund.


Så, ur bildhänseende kan det bara bli bättre nu när de är tillbaka i området igen.

Inga kommentarer: