fredag 27 november 2020

Fortfarande färger i frosten

 

I natt hade vi första riktiga frostnatten. Tidigare i höst gick temperaturen ner under 0 under två nätter här hemma men ingen frost att se då. Så i morse gick jag ut i omgivningarna med kameran före frukost. Det var ljuvligt!

I år har jag varit så intensivt medveten om alla höstens färger och utveckling eftersom jag fotograferar för en ytterligare kurs för Moderskeppet. Den ska inte släppas innan innan nästa år inför hösten men allt fotograferande ska ske i år. I dag fotade jag mest för min egen skull men kanske använder jag några av bilder i kursen. 

Vad som slog mig var att det fortfarande är väldigt mycket grönt i naturen och många höstfärger finns kvar. Det senare ser man tydligt i den här bilden tycker jag. Även om det är löv som fallit på marken.

Inga kommentarer: