fredag 15 juni 2018

Till värmen och kylan



De senaste tre veckorna har det hänt mycket. Först var jag iväg på årets första resa till Opatija i Kroatien. Varmt och skönt var det så första Medelhavsdoppet fick gå av stapeln. Det verkar bli ett antal till innan sommaren är över.

Under den senaste veckan har jag hunnit med en resa till Svalbard också. Från värme till kyla alltså. Ut med baddräkten ur jobbreseväskan och in med termobyxor, mössa och vantar. Det är omväxlande att vara reseledare och jag njuter!

Till Svalbard fick den "riktiga" kameran följa med för ovanlighetens skull. Kunde ju inte motstå möjligheten att få fotografera på Svalbard igen. Det var verkligen värt de extra kilon jag fick släpa på med kamera och långa teleobjektivet. Nyss sparade jag ner råfilerna på datorn så det lär bli mer minnesbilder här de närmaste dagarna allteftersom jag hinner gå igenom dem.

Inga kommentarer: