söndag 6 mars 2016

Varvat



I dag är det Vasaloppet. Vädret här hemma är perfekt för det. Snöblandet regn och dåligt fotoljus inbjuder till en stund i soffan med tekoppen i högsta hugg. För åka Vasaloppet själv kommer jag aldrig att göra. Man måste inse sina absoluta begränsningar i livet.
I stället har jag också tillbringat en bra stund framför datorn med att plocka ut bilder till en kurs i utskrifter som jag ska gå för Patrik Larsson i morgon. Det ska bli spännande! Hoppas att jag också kan få hjälp med två av mina "mest misslyckade bilder" som det ändå, kanske, hoppas att det går att rädda på något sätt. Vi får väl se.
Efter den här kursen är jag nog mogen för att köpa en betydligt bättre fotoskrivare än den jag har. En ny som till och med matar ut pappren i rätt ända så jag kan använda den till fotoutskrifter och inte bara som dokumentskrivare. Man kan ju inte förvänta sig så mycket mer med en 10 år gammal all-in-one så det är definitivt dags nu för en nyinvestering.
Bilden är från en promenad på Näsbokrok för en tid sedan då snön hade lagt sig betydligt djupare än det slask som kommer i dag. Jag gillar den grafiska bild som ljungen och snön gjorde tillsammans.

Inga kommentarer: