onsdag 6 januari 2016

Kallt men inte tillräckligt kallt



Orkade inte gå ut på promenad i dag heller. Visserligen mår jag bättre men förkylningen har gjort mig ganska trött.
Behövde komma ut så jag lekte lite på gräsmattan med såpbubblor. Det var ca 7 grader kallt och bubblorna frös inte så snabbt. Dessutom fick jag inte så där fina frostrosor utan mer kristaller. Måste nog vara kallare för rosorna. Blev i alla fall årets första bilder. Hoppas att det blir fler tillfällen till såpbubble-foto framöver.
Vi har ännu inte någon snö men det lär ska komma i slutet på veckan och sedan avlösas av regnet igen. Lite av den typiska västkustvintern. Jag tror att vi i dag är nästan enda stället i Sverige som inte har snö. Till och med i Skåne finns det och bara en mil in i landet finns det också.

Frusen såpbubbla på snäcka 6 jan 2016

Inga kommentarer: