fredag 7 augusti 2015

I går inget, i dag mycket



I går fanns det ingen dimma ute på mossen. I dag fanns det desto mer. Inte så att jag ska klaga men det var kanske aningen mer än jag hade önskat. Solen kom så småningom igenom och några nya bildvarianter i dimma blev det.
Däremot lyckades jag hålla mig från att fotografera smålommen. Börjar jag med det så är jag fast med de bilderna. Ja, det är till och med så att jag nästan inte "ser" landskapet om jag fokuserar på fåglarna. Konstigt. Nu fick jag i alla fall se landskapet igen.
Det stod en bil på parkeringen när jag kom men någon person såg jag inte till ute på mossen. Så det blev en till härlig ensamupplevelse igen. Att det kan vara så redan nu känns lite annorlunda. Annars är det först när semestrarna är slut och smålommen gett sig iväg som lugnet brukar infinna sig.

Knuthöjdsmossen, Hällefors 7 äug 2015

Inga kommentarer: