söndag 21 december 2014

Ve och fasa



I dag tog vi en promenad utefter stranden. Ljuset var väldigt dovt men solen visade sig i slöjorna.
När vi kom till ett parti med slippriga stenar så kände jag att marken bara försvann under mig och jag föll handlöst rakt mot stenarna. Landade på kameran och ena knät.
Som tur var så höll kameran. Knät värker men jag kunde gå hem i alla fall. Det blev en eftermiddag i soffan med benet högt och en lång lista på alla julförberedelser jag skulle gjort klart i dag. Nåja, jul blir det ju oavsett om jag hinner beta av allt på listan eller inte. I morgon är säkert mitt knä bättre dessutom.
Dagens bild är en av de få jag hann ta innan jag föll. Den är hårt beskuren, därav det annorlunda formatet. ( Jag skar bort både Ringhals till höger och Värö bruk till vänster. Däremot la jag horisonten i mitten. Lite brytande mot regler skadar inte.)

Åsa 21 dec 2014

3 kommentarer:

Erik Koffmar sa...

God Jul och Gott nytt År!
Hoppas att knät är bättre idag. Stråvallastrand? Mina gamla hemtrakter, född och uppvuxen i Väröbacka :o)

Hälsningar,
Erik

Birgitta sa...

Tack detsamma!
Ja, knät är bättre och tjusigt blårött i dag :-)
Bilden är tagen från Ölmanäshalvön i Åsa men det man ser är ju dina hemtrakter då! Världen är liten

Jan-Olov Wogenius tel. 0706-476346 sa...

Har varit väldigt lätt denna "vinter" att stå på öronen,regn på dan,stjärnklart på kvällen,är lika med såphalt.Tur att du klarade dig så pass ändå.Läcker bild.