tisdag 7 oktober 2014

Minifotomaraton




På fotoklubben i går hade vi ett minifotomaraton. Vi fick två teman och sedan en timme att fotografera. Man fick bara ta sammanlagt tre exponeringar  av varje tema alltså totalt 6 bilder. Bilderna fick inte redigeras och inga fick raderas. Det var en utmaning och mina första bilder blev sådär. Jag inser hur van jag är att testa med olika inställningar. Det var nyttigt att inte kunna göra det. Dessutom vägrade min kamera fotografera i jpeg så bilderna blev bara i oframkallad RAW. Jag brukar ofta beskära lite och öka kontrasten på RAW-bilderna men nu fick jag inte göra det heller. Men, det var ingen tävling och bara kul.
När jag var klar och skulle gå till bilen hittade jag två bilder som gav en helt annan dimension åt båda teman, men då var det för sent att använda dem.

I dag kommer mina inlämnade bilder på tema "reflektion" och "mellan".
I morgon visar jag bilderna jag tog efter att uppgiften var klar.

Kungsbacka 6 okt 2014

Inga kommentarer: