tisdag 16 januari 2018

Snön blev till regn


I dag skulle det bli snö i hela landet. Vi vaknade upp till regn och en cm blötsnö på marken. Nu är nästan allt det vita borta igen. Typisk västkustvinter alltså och vi verkar vara de enda som saknar snö. Enligt väderleksutsikterna ska det bli minusgrader till helgen. Kanske kan vi äntligen få lite fin frost här ute vid havet i alla fall?
Annars har det inte gjort så mycket att vi inte haft snö. Jag har varit tvingad att mestadels sitta inne de sista veckorna efter att ha fått operationen på hälen gjord. Nu räcker det med innesittande och jag längtar efter att kunna gå ut igen utan krycka. Det blir lättare att ha med kamera och stativ då. Snart...
En fördel med att sitta inne är att Namibia-bilderna gås igenom. Vet inte hur många gånger jag tittat igenom alla tusentals bilder men hittar fortfarande nya. Just nu är jag inne på en "noggrann" genomgång igen. Dagens bild tog jag just fram. Den är från Kalahari där vi sov våra första nätter i tältet. Redan andra dagen fick vi uppleva det snabbt växlande vädret med sol och regnskurar. På natten kom åskan. Då började jag undra om det var sådant väder vi skulle få under hela resan men som tur var fick vi inte åska och regn igen innan sista veckan i Namibia.

Inga kommentarer: