tisdag 14 november 2017

Ökenelefanter bakifrån




I Damaraland träffade vi för första gången på ökenelefanterna. Det är afrikanska elefanter som huvudsakligen lever under hårda förhållanden med liten tillgång till mat och vatten under stora delar av året. Därför är dessa "elliesar" som de kallade dem betydligt mindre än sina släktingar i ex. Etosha där tillgången på mat och vatten är bättre.
Emellanåt när jag fotograferade både elefanter och andra djur så kände jag att de inte ville vara med på bild för de vände baksidan mot mig. Jag tror nog att jag skulle kunna göra en hel utställning med bara djurbaksidor. Lite tråkigt skulle det förstås vara. Som tur är så har jag ett antal bilder från andra sidan också ;-)

1 kommentar:

Vivishagerom sa...

Du verden for noe flotte og store dyr.

Vivi