torsdag 26 november 2015

Lite stressigt



Börjar tro att det bor en liten tidsoptimist inne i mig. Det har jag inte märkt så väldigt mycket av tidigare. Är det åldern? Just nu tar allt jag ska göra lite längre tid än jag beräknat. Så där som det är när extragrejor kommer in från sidan hela tiden. Som när jag inte hittar adventslådan. Den har i alla år haft en särskild plats och nu finns den inte där. Var ställde jag den efter jul förra året? Måste städa ur förrådet så jag hittar den. Det får bli sent kvällsjobb efter alla förberedelser för hängning av tavlorna i morgon. Det är det tidiga kvällsjobbet. För adventspyntat, det ska det bli här hemma också även om det skulle råka bli på söndag kväll eller på måndag! En adventsljusstake har jag redan gjort i ordning i alla fall. Om man nu kan kalla det så när jag köpt fyra stearinfyllda glas med siffror på. Bara att ställa på ett ljusfat ;-)
Ser ändå att alla deadlines både med jobb och hemma kommer att hålla som det verkar just nu. Så det löser sig nog som vanligt ändå.
Känner mig i alla fall lite som dagens bild. Rörig och ostrukturerad på ytan men med en viss struktur i det hela ändå. Bara att gilla läget.