måndag 6 juli 2015

Gul klippa



Promenad med dotterns hund på Näsbokrok i sol och kuling.
Har kommit av mig lite med fotograferandet efter mina problem med sensorrengörningen. Fick åka tillbaka med kameran igen då den inte var ren efter första omgången. De gjorde motvilligt om det igen och jag sa att det fanns fläckar i kanterna till höger och vänster samt en stor relativt centralt. Blev ifrågasatt om jag var oförsiktig när jag bytte objektiv så det kommit dit igen (!) De tog bort den stora och de till vänster men sa att det inte fanns något till höger. Visst var de kvar när jag kom hem! Känner mig som en tjatmoster men orkar inte åka dit igen. Undrar vad jag gör nästa gång jag behöver en rengöring? Det finns ju ingen annan som gör rent i Göteborg. Får väl skicka in den till Nikon eller ta mig upp till Fotomässan i Stockholm i november. Varför finns det inte kurser i sensorrengöring?

Gul klippa, Näsbokrok 6 juli 2015

Inga kommentarer: